piątek, 20 marca 2015

Kasza gryczana z warzywami

Mam chwilowy przesyt wszelakiego mięsa i sosów mu towarzyszących. Szukałam inspiracji na obiad, ale nic ciekawego nie znalazłam, więc postanowiłam przyrządzić kaszę w sposób nieco inny. Najpierw należy ją zrumienić z oliwą (max 2 łyżki oliwy na 2 woreczki kaszy), a potem podgotować w bulionie. Najlepiej, żeby bulion był naturalny. Danie zapewniam będzie Wam smakować, będzie zdrowe i lekkie- w sam raz na piątek- a zatem do dzieła!

Myśli tak w mojej głowie fruwały,
oczy w laptopa patrzyły-
wreszcie przepis znów doskonały
moje komórki stworzyły.
Kasza gryczana wpierw przepłukana
siup na patelnię wędruje
i na oliwie w mig podsmażana,
czujesz już zapach jej? Czujesz?
Bulion- pół litra niech w garnku czeka,
kaszę przesypuj w naczynie
i gotuj wrzątek, uchyl nieco wieka
niech 9 minut upłynie.
Odcedź i zostaw gdzieś na półmisku,
a teraz zeszklij cebulę
(kasza z półmiskiem razem w uścisku)
i warzyw przygotuj górę.
U mnie marchewka, brokuł, kalafior-
takie tu opcje są moje,
wsyp do cebuli- niech się z nią tuli,
niech mają teraz za swoje!
Zmiękła już góra wielowarzywna?
To przypraw czosnkiem, papryką
i łyżkę miodu dodaj na koniec-
przysmaż i niechaj przestygną-
lecz nie za długo, niech odparuje
i sięgnij teraz po kaszę
i z górki na górę niech lecą chórem
niech wyją altem i basem!
Mieszaj- nie mieszaj rób jak uważasz,
tu daję Ci wolną rękę.
Zdjęcie załączam tutaj dla Ciebie,
Smacznego- tak na zachętę :)




















Kasza z bulionu razem z warzywem
to dla mnie pyszna odmiana,
kasza nie zawsze musi z mięsiwem
i sosem być obtaczana!

2 komentarze:

  1. uwielbiam kasze wszytskie kasze:):):) choć przyznam sie bez bicia, że ostatnio jej za dużo u mnie na stole było i teraz mam ochote na puree;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas też ostatnio mięsa jakby mniej się zrobiło ;) a kasza wygląda zacnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)